21 Ekim 2012 Pazar

Cevizli Baklava Tarifi


Cevizli Baklava Tarifi


Baklava hamuru için malzemeler:
1 . 1 su bardağı süt
2. ½ su bardağı sıvı yağ
3. 1 paket kabartma tozu
4. 1 çorba kaşığı sirke
5. 2 yumurta
6. Yumuşak bir hamur hazırlamak için aldığı kadar un
Bezeleri açmak için :
7. ½ paket nişasta
Baklava içi için:
8. Dövülmüş ceviz içi ( miktarı serbest ) ben yaklaşık ½ kg kullanıyorum.
9. ½ paket margarin büyüklüğünde tereyağı
Şerbet için :
10. 4 su bardağı şeker
11. 5 su bardağı su
12. ½ limon
Baklava hamuru için malzemelerden yumuşak bir hamur elde edilir. İyice yoğurduktan sonra 60 adet ceviz büyüklüğünde toplara ayrılır.
İlk top, on ( 10 ) cm çapkında yuvarlak bir beze haline merdane yardımıyla açılır. Üzerine bolca nişasta ekilir. İkinci top yine10 cm çapında beze haline getirilir ve ilkinin üzerine yerleştiriri, üzerine yine bolca nişasta ekilir. Bu işlem böyle devam eder ve 15 adet beze aralarında nişasta ile üst üste dizilir.
15 adet üst üste dizili bezeler, merdane yardımıyla, iyice bastırarak büyük açılır. Bezeler baklava tepsisi büyüklüğüne göre açıldıktan sonra ( tepsinin yuvarlak veya dikdörtgen olması fark etmiyor), önceden yağlanmış tepsiye yerleştirilir.Üzerine bolca ceviz serpilir.
Sonra biraz önceki işlem diğer 45 adet beze için tekrarlanır.
Sonuçta dört grup ( 15’er adet ) açılmış beze üst üste dizilir, aralarında 3 yerde de ceviz içi vardır.
Dizme işi tamamlandıktan sonra baklava keskin bıçakla arzu edilen şekilde kesilir. Üzerine, kaşık ucuyla, her tarafına değecek şekilde, eritilmiş tereyağı gezdirilir.
150C sıcak fırına sürülür ve yavaş pişmesi sağlanır.
Şerbet için bir tencereye 5 su bardağın üzerine 4 su bardağı şeker ilave edilir ve ateşe konur. Ben çok aşırı tatlı olmamsı için bu miktarları kullanıyorum. Şerbetin hazır olduğunu anlamam için, çay tabağına kaşık ile bir damla damlatıyorum, bu damla dağılmaz ise şerbetim hazır olduğunu anlıyorum ve yarım limonu içine sıkıyorum.
Pişirilmiş ve soğuk baklavanın üzerine sıcak şerbeti döktükten sonra , baklavanın üstü kapanıyor ve üç, dört saat bekletiliyor.
Bu baklavanın hazırlanışı yaklaşık iki saat sürüyor ve ben hazırlamaktan büyük keyif alıyorum. Bu tabiî ki tam olarak bizim geleneksel Türk baklavamız değil ama, benim ailede bu şekliyle afiyetle tükeniliyor.
Babaannem nur içinde yatsın, yufkaları tek tek açılan, harikulade güzel baklavalar hazırlıyordu, ama ben anca bu kadarını yapmaya öğrendim.
Hazırlaması bana göre çok basit ve ben hamarat bir ev hanımı hiçbir zaman olamadım. İsteyen herkes bu baklavayı hazırlayabilir. Ne kadar kolay ve güzel olduğunu denemeden bilemezseniz……

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder