21 Mart 2013 Perşembe

Zeytinyağlı kahvaltı sosları


Zeytinyağlı kahvaltı sosu

Ben Ege'liyim, dolayısıyla zeytinyağı bizim herşeyimiz. Bütün yemeklerde kullanmak isteriz, kahvaltıda bile, işte size kahvaltınızda ekmeğinizi bana bana yiyeceğiniz bir zeytinyağı sosu. Yağı da saf olursa değmeyin keyfinize.

Malzemeler :

1 Ufak kase zeytinyağı
Tuz, karabiber, kimyon, pulbiber, kekik, limonYapılışı :
Baharatlarda özellikle ölçü kullanmadım, zevkinize göre kasedeki yağa karıştırıp, tuzunu limonunu ekleyip servisini yapabilirsiniz.
Afiyet olsun.


-----------------------------------------------------------------------------------------


AJVAR SOS-KÖZ PATLICAN VE KIRMIZI BİBER SOS



Çok lezzetli bir sos,hem kahvaltıda ekmekle birlikte,hem de et yemekleri,makarna ve pilavlarında yanında lezzetiyle,kokusuyla,rengiyle bizi mest edebilir:)

bu sosu ilk yıllar önce gökçeada'da duymuş ve yemiştim,bulgaristan göçmeni bir abla anlattı sağolsun

siz de yapmak isterseniz ve henüz biberler patlıcanlar bol iken deneyin derim


benim yaptığım sos 5 adet (350 gr) şişe oldu

ölçüler:

1 kg kırmızı biber,

1 kg patlıcan,

1 kg domates,

1 adet soğan,

8-10 adet sarımsak,
öncelikle patlıcanlar ve kırmızı biberler köz matikte veya fırında közlenir,kabukları soyulur ve rondodan geçirilir,
domatesler de temizlenip rondodan geçirilir,
soğan ve sarımsaklar ince doğranır (ben rondodan geçirdim),derin bir tencereye soğan,sarımsak ve sıvıyağ konur bir müddet kavrulur
**bu sos etrafa çok sıçrıyor bu yüzden ben derin düdüklü tencerede kavurdum,cam kapaksıvıyağ olarak da sızma zeytinyağı ve az miktarda fındık yağı kullandım*
soğanların üstüne domatesler de konur,bir müddet daha kaynatılır,
patlıcan ve biber püresi de ilave edilir,
kaynamakta olan harcın içine bir miktar tuz konur
karabiber,kimyon,kuru nane ve pul biber ilave edip yıkanıp kurulanmış cam şişelere doldurdum,kapaklarını da kaynatıp kuruladım ve şişeleri sıkıca kapatıp ters çevirip üstünü örtü ile kapattım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder